22 Ağustos 2011 Pazartesi

Turşu Yaptımm


Dün iftar öncesi eşimin eve gelirken getirdiği iki torba dolusu turşuluk salatalıkla "turşu naıl yapılır?" maceram başlamış oldu. Daha önce annem ve anneanneme yardım etmek(ki bu yardım turşulukları yıkayıp dilimlemekten ibaret olmuştur hep:) dışında hiçbir tecrübem yoktu turşu konusunda. ve her tecrübesiz olduğum konuda yaptığım gibi turşu macerasında da yine ilk iş telefonu elime alıp ilgili mercileri arayıp sormak oldu. Burda öğrendiğim iki şey var. Birincisi Allah'ın tüm annelere verdiği bir "göz kararı" ölçüsü var ve bir bebişim olmadığı için bu özellik bende yok. Bu yüzden her şeyi ölçülü gramlı yapıyorum ya zaten :D İkincisi ise turşu yapmanın belli bir ölçüsü formülü yok. Herkes başka bir tarif verdi :D Ben de kafamı iyice karıştırıp internette ve yemek kitaplarımda ne kadar turşu tarifi varsa hepsini okudum. Aldığım tüm tariflerden elde ettiğim ortak noktaları birleştirip "kendi turşu tarifim"i oluşturdum.
    Malzemeler:
  • 3-4 kg kornişon salatalık
  • 1 baş sarımsak
  • 15-20 nohut tanesi
  • 2 limon
  • Yarım bağ maydonoz
  • 1,5 bardak sirke
  • 1,5 bardak salçalık iri tuz
  • 2 lt su
          Hazırlanışı:
Salatalıklarımızı güzelce yıkayıp boş bir plastik kaba düzgün şekilde yerleştiriyoruz. Salatalıkları yerleştirirken aralarına her kavanoz için 3-5 diş sarımsak, 6-8 nohut tanesi ve kavanozun dışına doğru 4-5 dilim limon yerleştiriyoruz. Kavanozlarımızı bu şekilde doldurduktan sonra ayrı bir kapta sirke, tuz ve suyumuzu bir kepçe yardımıyla iyice karıştırdıktan sonra kavanozlarıma döküyoruz. Kavanozlarımızın kapağını kapatmadan önce bir tutam maydonozu tüm olarak kavanozun kapak kısmına yerleştiriyoruz ve kavanozumuzun kapağını sıkıca kapatıyoruz. Turşumuzu 3-4 hafta sonra afiyetle yiyebiliriz. Bugünlük bu kadar ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder