22 Ağustos 2011 Pazartesi

Kayısı Reçeli Nasıl Yapılır?

İşte böyle yapılır =)


Malzemeler:
  • 2 kg reçellik küçük kayısı
  • 1,5-2 kg şeker
  • Bir çay kaşığı tereyağı
  • Bir çay kaşığı limontuzu

Hazırlanışı:
Ben reçel seven biri değilim. Yani öyle düşünüyordum. Ta ki kendi reçelimi tadıncaya kadar. İşte reçel sevmeyenlere bile reçeli sevdirecek bir reçete: şekeri azaltın =) Evet tek sır bu. Reçel çok tatlı olduğunda yenmiyor sevilmiyor bence. Ben de kendi reçelimi az şekerli yaptım (2 kg kayısı için 1,5 kg şeker kullandım) Ama tatlı sevenler bire bir ölçüyle yapabilirler.

Önce kayısıları güzelce yıkayıp ikiye bölerek çekirdeklerini çıkarıyoruz. Bir çelik tencereye boşaltıp üzerine şekerini ilave ettikten sonra 4-5 saat kayısıların sulanması için bekliyoruz. Bu süre bittiğinde tencereyi ocağa koyup orta ateşte reçeli pişirmeye başlıyoruz. Reçelimiz kaynarken delikli bir kepçe ile fazla köpüğünü üzerinden alıyoruz. Köpüklenmesini önlemek için 1 çay kaşığı tereyağını tencereye ilave ediyoruz. Reçelimiz hafif koyulaşınca 1 çay kaşığı limon tuzunu reçelin suyundan bir kaşık alarak eritiyoruz ve reçele ilave ediyoruz. Bir taşım daha kaynadıktan sonra ocağı kapatıyoruz. Kuru cam bir kavanoza reçelimizi boşaltıp 1 hafta 10 gün güneş gören bir yerde bekletiyoruz. Sonrasında reçeliniz hazır. Güneşe koyarken kavanozun kapağını bir peçete ile kapatmanızda fayda var. Zira evinizi arılar basabilir :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder