11 Nisan 2012 Çarşamba

Yoğurt Yapalım

Haydi yoğurt yapalım ;)



Süt ve süt ürünlerinin sağlığa etkisi, içerisindeki katkı madddeleri ve bu katkı maddelerinin vücutta ne derece kalıcı kötü etkiler bıraktığını hemen her gün ekranlarda ve gazetelerde takip ediyoruz. Pastörize sütler ve yoğurtların bile sağlıklı olmadığı konuşulurken kendimize ve ailemize sağlıklı yiyecekler yedirmek bizim ellerimizde diye düşünüyorum. Yoğurt, ekmek, peynir, zeytin... Ne kadar yiyeceği kendimizi üretirsek o kadar sağlıklı bir hayata kavuşacağız.
Hamileliğinin son aylarına giren bir anne adayı olarak oğlumu doğal ürünlerle beslemek istiyorum. Bunun ilk basamağı olarak yoğurdu seçtim. İnşallah bu durumu kalıcı olarak mutfağıma adapte edip ekmek ve peynir üretimine de başlarım :)

Yoğurt Yapımı
Malzemeler:
  • 2 kg süt
  • 2 yemek kaşığı yoğurt

Hazırlanışı:
Ben sütümü mandıradan açık süt olarak alıyorum. Güvendiğiniz bir sütçünüz varsa onu tercih edin. Sütü bir çelik tencerede güzelce kaynatıyoruz. Kaynayan sütü cam kavanozlara yada cam saklama kaplarına alıyoruz ve sütü ılımaya bırakıyoruz. Yoğurt yaparken dikkat etmemiz gereken en önemli nokta yoğurdu hangi sıcaklıkta mayalayacağımızdır. Literatürde en uygun sıcaklığın 45 derecelik sıcaklık olması gerektiği yazılır. Fakat sütün sıcaklığını en pratik haliyle elimizle ölçebiliriz. Bunun için annemin özel bir ölçüsü vardır. "Küçük parmağını süte batırdığında parmağını çok hafif yakacak" der. Ben de aynen bu şekilde yapıyorum. Küçük parmağınızı kaba soktuğunuzda parmağınız çok hafif yanacak. Bu haldeyken yoğurdu kaba ekleyip bir kaşıkla karıştırarak kabın ağzını kapatıyoruz. Etrafını bir sofra beziyle sarıp üzerini bir battaniye yada kalın bir örtü örtüyoruz. 6 saat hiç yerinden oynatmadan bekletiyoruz. 6 saatin sonunda yoğurdu çok sarsmadan buzdolabına alıyoruz. 1 gün dolapta bekledikten sonra yiyebiliyoruz. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder